Εργαλειοθήκη Προσβασιμότητας

210 9591810 Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

LEXiS

Πακέτο μιας θέσης πιστοποίησης και δέκα κωδικών χορήγησης.

Διάρκεια: Ισοβίως
Τιμή: 150,00€

Πακέτο μιας θέσης πιστοποίησης και εκατό κωδικών χορήγησης για ερευνητική χρήση (χωρίς έκδοση αναφοράς).

Διάρκεια: Ισοβίως
Τιμή: 150,00€

Το Καλάθι Μου

Login

Image

Η Αγγελική Μουζάκη είναι Καθηγήτρια Μαθησιακών Δυσκολιών, στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης. Σπούδασε στη Ράλλειο Παιδαγωγική Ακαδημία Πειραιά και στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Κρήτης. Ολοκλήρωσε τις μεταπτυχιακές της σπουδές στο τμήμα Curriculum & Instruction του Southern Illinois University, και το διδακτορικό της στο University of Houston (Educational Psychology & Individual Differences).

Εργάστηκε για μια εξαετία ως Research Associate στην Αναπτυξιακή Κλινική του Παιδιατρικού Τμήματος της Ιατρικής Σχολής του University of Texas όπου ασχολήθηκε με την κλινική αξιολόγηση παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες, διαταραχές της ανάπτυξης και νοητική στέρηση. Επίσης, το ίδιο διάστημα συμμετείχε στην ομάδα δημιουργίας ενός εργαλείου ανίχνευσης αναγνωστικών δυσκολιών (Τexas Primary Reading Inventory) με κρατική χρηματοδότηση, το οποίο χρησιμοποιείται σήμερα σε χιλιάδες τάξεις (Α'-Γ' Δημοτικού) πολλών πολιτειών των ΗΠΑ.

Στην Ελλάδα, συμμετείχε στην ερευνητική ομάδα του Πανεπιστημίου Κρήτης για την στάθμιση ανιχνευτικών εργαλείων αξιολόγησης δεξιοτήτων προσοχής, συγκέντρωσης και επιτελικών λειτουργιών σε μαθητές με μαθησιακά προβλήματα που χρηματοδοτήθηκε από το ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ (12 Ανιχνευτικά εργαλεία) καθώς επίσης και στο πρόγραμμα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών για τις μαθησιακές δυσκολίες.

Έχει 30ετή εμπειρία στην οργάνωση επιμορφωτικών σεμιναρίων σε εκπαιδευτικούς προσχολικής και σχολικής ηλικίας για τις μαθησιακές δυσκολίες στις ΗΠΑ (Texas Education Agency, Houston Independent School District, US Νational Institute of Health, Brookes Publishing) και στην Ελλάδα (ΠΕΚ, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο). Το δημοσιευμένο ερευνητικό της έργο εστιάζει στη διερεύνηση της συμβολής των γλωσσικών δεξιοτήτων στη μάθηση της ανάγνωσης, την έγκαιρη ανίχνευση των αναγνωστικών δυσκολιών, την ανάπτυξη και τις διαταραχές στη μάθηση της ορθογραφικής δεξιότητας, κ.α. και έχει δημοσιευτεί σε σημαντικά διεθνή και ελληνικά επιστημονικά περιοδικά ή συλλογικούς τόμους συγκεντρώνοντας υψηλή αναγνώριση από τη διεθνή κοινότητα.

Image

Η Γεωργία Ανδρέου είναι Καθηγήτρια Γλωσσολογίας και Διευθύντρια του Εργαστηρίου Δίγλωσσης Εκπαίδευσης στο Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Είναι απόφοιτος του Τμήματος Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, κάτοχος MSc στις Διαταραχές Λόγου και Επικοινωνίας (Language and Communication Impairment) από το Πανεπιστήμιο του Sheffield της Μεγάλης Βρετανίας και διδακτορικού διπλώματος (τίτλος διατριβής «Νευροψυχολογικοί παράγοντες που επηρεάζουν την εκμάθηση μητρικής και ξένης γλώσσας») από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.

Είναι συγγραφέας ενός βιβλίου (μονογραφία), 17 κεφαλαίων σε βιβλία ελληνικά και ξενόγλωσσα, έχει κάνει την επιστημονική επιμέλεια 4 βιβλίων και έχει πάνω από 200 επιστημονικά άρθρα, δημοσιευμένα σε διεθνή Πρακτικά και Περιοδικά με υψηλό δείκτη επιρροής (Impact Factor, π.χ. Education & Information Technologies, Frontiers in Psychology, Frontiers in Neurology, Brain and Language, Cognitive Brain Research, Archives of Clinical Neuropsychology, Brain and Cognition, Journal of Psycholinguistic Research, Learning and Individual Differences, European Journal of Special Needs Education, International Journal of Language & Communication Disorders κ.α.). Έχει συμμετάσχει σε πάνω από 300, κυρίως διεθνή, επιστημονικά συνέδρια στην Ελλάδα και το εξωτερικό και είναι στην συντακτική επιτροπή 14 διεθνών περιοδικών και guest Editor του Journal of Disability, Development and Education. Έχουν ολοκληρωθεί υπό την επίβλεψή της 14 διδακτορικές διατριβές πάνω σε θέματα συναφή με την τυπική και μη τυπική ανάπτυξη του λόγου σε μονόγλωσσους και δίγλωσσους ομιλητές και την εκμάθηση της ελληνικής ως πρώτης και ως δεύτερης/ξένης γλώσσας.

Έχει διατελέσει επιστημονικώς υπεύθυνη και συντονίστρια ή μέλος της επιτροπής συντονισμού ερευνητικών προγραμμάτων, χρηματοδοτούμενων από φορείς στην Ελλάδα και το εξωτερικό (Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών, Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, Επιτροπή Ερευνών ΠΘ, Υπουργείο Παιδείας, Erasmus+ KA2, Erasmus International) και υπήρξε υπότροφος του ΙΚΥ για διεξαγωγή έρευνας στο University of Queensland της Αυστραλίας. Έχει δώσει προσκεκλημένες ομιλίες και διαλέξεις σε μεταπτυχιακά προγράμματα σπουδών σε Πανεπιστήμια της Αυστραλίας και των Ηνωμένων Πολιτειών (Flinders University, University of Sydney, University of Queensland, University of Massachusetts, San Francisco State University, California State University, Chapman University, University of Alabama, International University of Florida). Τα ερευνητικά-επιστημονικά της ενδιαφέροντα κινούνται στον ευρύτερο χώρο της Γλωσσολογίας, Νευρο/Ψυχογλωσσολογίας, καθώς και της διγλωσσίας/πολυγλωσσίας και της γλωσσικής ανάπτυξης ατόμων με αναπτυξιακές διαταραχές.

Image

Ο Παναγιώτης Σίμος είναι Καθηγητής Αναπτυξιακής Νευροψυχολογίας στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Κρήτης και Υπεύθυνος του Νευροψυχολογικού Ιατρείου στην Ψυχιατρική Κλινική του Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου Ηρακλείου. Σπούδασε Πειραματική Ψυχολογία - Βιοψυχολογία στο Πανεπιστήμιο του Southern Illinois (1995) και ειδικεύτηκε στην κλινική νευροφυσιολογία στο Τμήμα Νευροχειρουργικής του Πανεπιστήμιου του Τexas στο Ηοuston (1996), όπου διετέλεσε Αναπληρωτής Καθηγητής έως το 2003.

Η ερευνητική του δραστηριότητα εστιάζεται στη διερεύνηση των εγκεφαλικών μηχανισμών του λόγου, της ανάγνωσης και της μνήμης με νευροαπεικονιστικές μεθόδους, σε τυπικούς πληθυσμούς και σε παιδιά και εφήβους με αναπτυξιακές διαταραχές (δυσλεξία, δυσαριθμησία, αυτισμός). Ασχολείται επίσης με τη στάθμιση ψυχομετρικών εργαλείων αξιολόγησης γλωσσικών, μνημονικών και επιτελικών λειτουργιών για παιδιά και ενηλίκους, και την εφαρμογή τους στη μελέτη αναπτυξιακών και νευρολογικών διαταραχών.

Οι παραπάνω ερευνητικές δραστηριότητες έχουν τύχει συνεχούς χρηματοδότησης από ομοσπονδιακά προγράμματα των ΗΠΑ (National Institute of Child Health and Development), από συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα έρευνας (ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ, Ηράκλειτος, Αριστεία Ι, Θαλής, Διασυνοριακό Πρόγραμμα Ελλάδα-Κύπρος 2007-2013) καθώς και Ευρωπαϊκά προγράμματα(Horizon 2020). Έχει επιβλέψει ή συνεπιβλέψει 13 διδακτορικές διατριβές και 9 προγράμματα μεταδιδακτορικής έρευνας.

Είναι συγγραφέας περισσότερων από 240 άρθρων σε διεθνή περιοδικά με κριτές που έχουν λάβει άνω των 13.000 αναφορών από άλλους ερευνητές στη διεθνή βιβλιογραφία, καθώς και δύο μονογραφιών.

Image

Η Ασημίνα Μ. Ράλλη είναι Καθηγήτρια Αναπτυξιακής Ψυχολογίας.
Σπούδασε Παιδαγωγικά και Ψυχολογία στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών και στο University of London, Institute of Education της Μ. Βρετανίας.
Πραγματοποίησε μεταπτυχιακές σπουδές στο University of London, Institute of Education της Μ. Βρετανίας, από όπου έλαβε Advanced Diploma στην Αναπτυξιακή Ψυχολογία και στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία, Master στην Αναπτυξιακή Ψυχολογία και Διδακτορικό στην Αναπτυξιακή Ψυχολογία και Μάθηση.

Διδάσκει ένα υποχρεωτικό μάθημα Αναπτυξιακής ψυχολογίας, και τα μαθήματα Γλωσσική ανάπτυξη, Εφαρμοσμένη αναπτυξιακή ψυχολογία και Γλωσσικές δυσκολίες: οριοθέτηση, αξιολόγηση και παρέμβαση. Είναι κάτοχος άδειας άσκησης επαγγέλματος ψυχολόγου και έχει εργαστεί σε ερευνητικά προγράμματα στην Μ. Βρετανία στο University of London, Institute of Education, στο University of Southbank, στο Τ.Ε.Ι. Αθηνών και στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο. Στα πλαίσια του επαγγελματικού της έργου, έχει εργαστεί για 10 χρόνια ως σχολική ψυχολόγος στην Πρωτοβάθμια και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Έχει συμμετάσχει ως προσκεκλημένη ομιλήτρια σε προγράμματα επιμόρφωσης που απευθύνονται σε επαγγελματίες ψυχικής υγείας και εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε θέματα σχετικά με την ανάπτυξη των παιδιών, αλλά και θέματα που σχετίζονται με τη γλωσσική ανάπτυξη, την Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή και τη Σχολική ετοιμότητα. Οι δημοσιεύσεις της περιλαμβάνουν βιβλία, κεφάλαια βιβλίων, καθώς και άρθρα σε έγκριτα επιστημονικά περιοδικά. Έχει επίσης πλήθος ανακοινώσεων σε συνέδρια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζονται σε θέματα γλωσσικής ανάπτυξης και γλωσσικών δυσκολιών στον προφορικό και το γραπτό λόγο, στην ανάπτυξη γνωστικών και κοινωνικοσυναισθηματικών δεξιοτήτων παιδιών και εφήβων, καθώς και σε ζητήματα σχολικής ετοιμότητας.

Image

Η Δέσποινα Τσαούση είναι Διδάκτωρ του Τμήματος Ψυχολογίας, του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Έχει σπουδάσει σε προπτυχιακό επίπεδο στο Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, με διετή μετεκπαίδευση στην Ειδική Αγωγή στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων.
Σε μεταπτυχιακό επίπεδο κατέχει τον τίτλο MSc στην Παιδαγωγική Ψυχολογία και εκπαιδευτική πράξη από το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο.

Εργάζεται στην εκπαίδευση ως νηπιαγωγός αρχικά στην γενική αγωγή και κατόπιν στην ειδική αγωγή επί σειρά ετών, ενώ υπηρετεί στο ΚΕΔΑΣΥ από το 2008. Διαθέτει ερευνητικό έργο, που κυρίως άπτεται της σχολικής ετοιμότητας, καθώς το αντικείμενο της διατριβής της ήταν η κατασκευή και ο ψυχομετρικός έλεγχος ενός νέου και έγκυρου εργαλείου που αποτιμά τη σχολική ετοιμότητα του παιδιού προσχολικής ηλικίας (Κ.Α.Σ.Ε.Π.Π.Η.), καθώς και η διερεύνηση των προβλεπτικών δεικτών σχολικής ετοιμότητας. Έχει στο ενεργητικό της σημαντικό αριθμό από άρθρα σε επιστημονικά περιοδικά ξενόγλωσσα και ελληνικά, καθώς και παρουσιάσεις σε διεθνή συνέδρια. Είναι επί σειρά ετών επιμορφώτρια του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής σε εκπαιδευτικούς και εκπαιδεύτρια ενηλίκων με πλούσια εκπαιδευτική δράση.

ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΦΟΡΙΚΩΝ ΓΛΩΣΣΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ

Υπάρχουν, ολοένα και περισσότερα ερευνητικά δεδομένα που υποστηρίζουν ότι το επίπεδο των προφορικών γλωσσικών δεξιοτήτων των παιδιών έχει σημαντική επίδραση στην ικανότητα τους να έχουν πρόσβαση και να επωφελούνται από το τυπικό αναλυτικό πρόγραμμα του σχολείου (Torgeson, 2000). Δυσκολίες ή καθυστερήσεις στις δεξιότητες του προφορικού λόγου είναι πιθανό να επηρεάσουν κι άλλες πτυχές της ανάπτυξης των παιδιών.
Ένα καλό επίπεδο προφορικού λόγου αποτελεί επίσης τη βασική προϋπόθεση για την κατάκτηση της ανάγνωσης (NICHD, 2005. ECCRN, 2002). Επομένως, δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι τα παιδιά που αντιμετωπίζουν δυσκολίες στον προφορικό λόγο συχνά αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην κατάκτηση των δεξιοτήτων γραμματισμού (ανάγνωση και γραφή). Αντίστοιχα, οι φτωχοί αναγνώστες αντιμετωπίζουν δυσκολίες σε προφορικές γλωσσικές δεξιότητες (π.χ. φωνολογική επίγνωση και επεξεργασία, σύνταξη) τόσο σε επίπεδο κατανόησης όσο και σε επίπεδο έκφρασης (Catts, Fey, Zhang and Tomblin, 1999).
Αναλυτικότερα, δυσκολίες στην αναγνωστική κατανόηση έχουν βρεθεί να συσχετίζονται άμεσα με χαμηλές γλωσσικές δεξιότητες (Oakhill , 1982. Stothard & Hulme, 1995) υποστηρίζοντας τη συσχέτιση μεταξύ της ανάπτυξης του προφορικού λόγου και της μετέπειτα αναγνωστικής κατανόησης (Nation, 1990; Biemiller, 1999; Rand Reading Report, 2001). Η συσχέτιση μεταξύ λεξιλογίου και αναγνωστικής κατανόησης έχει ισχυρή εμπειρική τεκμηρίωση από τη δεκαετία του 1980 (Beck, Perfetti, & McKeown, 1982; Beck & McKeown, 1991; Biemiller, 2001) ενώ πολλοί μελετητές υποστηρίζουν ότι τα πλεονεκτήματα ενός πλούσιου λεξιλογίου εκτείνονται και πέρα από την αναγνωστική κατανόηση επηρεάζοντας τις μελλοντικές ακαδημαϊκές επιδόσεις του παιδιού (Beck & McKeown, 1991; Biemiller, 1999).
Εκτός από τις παραπάνω μελέτες σήμερα έχουμε στη διάθεσή μας κι αποτελέσματα διαχρονικών μελετών που υποδεικνύουν ότι η πρώιμη λεξιλογική ανάπτυξη των παιδιών της προσχολικής ηλικίας σχετίζεται με την ανάπτυξη δεξιοτήτων αναγνωστικής αποκωδικοποίησης (decoding skills) του γραπτού λόγου (Wagner, Torgesen, Rashotte, Hecht, Barker, Burgess, Donahue, και Garon 1997; Lonigan, Burgess, και Anthony, 2000). Αυτή η συσχέτιση φαίνεται επίσης να διαμεσολαβείται από την καλύτερη ανάπτυξη δεξιοτήτων φωνολογικής επίγνωσης. Συγκεκριμένα, δεδομένα από παιδιά προσχολικής ηλικίας υποδεικνύουν ότι παιδιά με καλύτερα ανεπτυγμένο λεξιλόγιο έχουν και καλύτερα αναπτυγμένη φωνολογική επίγνωση (Simmons & Rashotte, 1993; Bowey, 1994; Wagner, Torgesen, Laughon, Wagner et al., 1997; Lonigan, Burgess, Anthony, και Barker, 1998; Lonigan et al., 2000). Σύμφωνα με τους Whitehurst και Lonigan (2002), τα υψηλότερα επίπεδα φωνολογικής επίγνωσης είναι αποτέλεσμα της μετάβασης από την ολική αναπαράσταση των λέξεων στη μνήμη του παιδιού στη μνημονική αναπαράσταση συνθετικών τμημάτων (ανεμόμυλος = άνεμος + μύλος κλπ.). Καθώς τα παιδιά μαθαίνουν περισσότερες λέξεις, είναι πιο αποδοτικό να συγκρατούν τμήματα των λέξεων αντί για ολόκληρες λέξεις. Με αυτόν τον τρόπο, εικάζεται ότι η ανάπτυξη του λεξιλογίου δημιουργεί τη βάση για την ανάδυση της φωνολογικής επίγνωσης.
Επιπλέον, υπάρχουν αυξανόμενες ενδείξεις ότι οι γλωσσικές δυσκολίες μπορεί να επηρεάζουν την κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών (Benaisch, Curtiss, & Tallal, 1993. Botting & Conti-Ramsden, 2000. Lindsay & Dockrell, 2000).

Βασιλική Διαμαντή

Η διδάκτωρ Βασιλική Διαμαντή είναι αναπληρώτρια καθηγήτρια στο Τμήμα Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου του Όσλο, επικεφαλής του Εργαστηρίου Ειδικής Αγωγής και Μάθησης (Oslo SPeLL) και της Πανεπιστημιακής Κλινικής του τμήματος, καθώς και ψυχολόγος (Chartered Psychologist) της Βρετανικής Ψυχολογικής Εταιρείας.
Στο παρελθόν έχει εργαστεί ως μεταδιδακτορική ερευνήτρια στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης και ως λέκτορας ψυχολογίας σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό πρόγραμμα του Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος Deree. Επιπλέον, έχει πολυετή εμπειρία ως εκπαιδευτική ψυχολόγος στην αξιολόγηση μαθησιακών δυσκολιών και στην εκπαιδευτική παρέμβαση σε παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες.

Το ερευνητικό της έργο περιλαμβάνει μελέτες για την ανάπτυξη της γλώσσας και την απόκτηση αλφαβητισμού (ιδιαίτερα την ανάπτυξη μορφολογικής επίγνωσης σε διαφορετικές ορθογραφίες), τη δυσλεξία σε διαφορετικές ορθογραφίες, τους γλωσσικούς και γνωστικούς παράγοντες πρόβλεψης αναγνωστικών και ορθογραφικών ικανοτήτων και δυσκολιών, την ανάπτυξη διαδραστικής εκπαιδευτικής πλατφόρμας βασισμένη σε τεχνητή νοημοσύνη για προσομοίωση αλληλεπίδρασης με ειδικούς πληυθσμούς , τη στάθμιση εργαλείων ψηφιακής αξιολόγησης για παιδιά στη νορβηγική γλώσσα, καθώς και την ανάπτυξη σεναρίων εικονικής πραγματικότητας (VR) για την υποβοήθηση της κατάρτισης των φοιτητών στην ειδική αγωγή.
Το έργο της έχει υποστηριχθεί από χρηματοδοτικούς φορείς σε Ελλάδα (‘Leon Lemos’ Foundation & Department of Primary Education, University of Crete), Αγγλία (Sir Richard Stapley Educational Trust & Department of Human Communication Science, University College London) και Νορβηγία (Research Council of Norway & UNIFOR "Robert og Ella Wenzins legat").
Οι μελέτες της έχουν δημοσιευτεί σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά με υψηλή απήχηση.