Εργαλειοθήκη Προσβασιμότητας

210 9591810 Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Image

Τι είναι

Το Λογόμετρο® - Ε.Μ.Δ. είναι ένα καινοτόμο εργαλείο γλωσσικής αξιολόγησης για την έγκαιρη ανίχνευση παιδιών ηλικίας 5,5 έως 7 ετών που ανήκουν σε ομάδα υψηλού κινδύνου για την εμφάνιση Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών (Ε.Μ.Δ.).
Περιλαμβάνει μέρος των υποδοκιμασιών της πλήρους έκδοσης του Λογόμετρο® που αναδείχθηκαν ότι έχουν την μεγαλύτερη προβλεπτική αξία για την ανίχνευση των Ε.Μ.Δ. Στο τέλος της αξιολόγησης το αποτέλεσμα παρουσιάζει σε ποσοστιαία τιμή την πιθανότητα να διαγνωστεί το παιδί με Ε.Μ.Δ., εάν ακολουθηθεί ενδελεχής διεπιστημονική αξιολόγηση.
Οι Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες (Ε.Μ.Δ.) διαφέρουν αρκετά μεταξύ τους και εκδηλώνονται με σημαντικά ελλείμματα του παιδιού σε γλωσσικές ή μαθησιακές δεξιότητες (π.χ. ανάγνωση/γραφή, μαθηματικά/συλλογισμό), τα οποία δεν σχετίζονται με τη σχολική εκπαίδευση, το περιβάλλον του παιδιού, ούτε και με άλλου τύπου προβλήματα (πχ. όραση, ακοή, συναισθηματική ή νοητική αναπηρία).
Στα πρώτα στάδια της ανάπτυξης, τα βασικά χαρακτηριστικά της περιλαμβάνουν δυσκολίες στη φωνολογική και μορφοσυντακτική επίγνωση, καθώς και στον αναδυόμενο γραμματισμό.
Με βάση διεθνή ερευνητικά δεδομένα και στοχευμένη μελέτη, αναπτύξαμε το Λογόμετρο® -Ε.Μ.Δ., ένα αξιόπιστο και εύχρηστο εργαλείο για επαγγελματίες που θέλουν να εντοπίσουν τις Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες εγκαίρως.

Διακρίνουσα εγκυρότητα του εργαλείου

Με την ολοκλήρωση της μελέτης στάθμισης, διεξήχθη επιπλέον μελέτη για την ανάδειξη της διακρίνουσας εγκυρότητας της πλήρους έκδοσης του Λογόμετρο®  και την ανάδειξη των υποδοκιμασιών εκείνων που κατηγοριοποιούν σωστά τα παιδιά με υψηλή επικινδυνότητα Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες σε σύγκριση με τα παιδιά Τυπικής Ανάπτυξης.
Για τον έλεγχο της διακρίνουσας εγκυρότητας αξιολογήθηκαν 164 παιδιά, τα οποία χωρίστηκαν σε δύο εξισωμένες ομάδες: μία ομάδα 82 παιδιών Τυπικής Ανάπτυξης και μία ομάδα 82 παιδιών που πληρούσαν τα κριτήρια των Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών. Κάθε μία ομάδα αποτελούνταν από 30 κορίτσια και 52 αγόρια, εξισωμένα ανά ομάδα κατά ηλικία, φύλο, κοινωνικοοικονομικό προφίλ και δείκτη νοημοσύνης. Όλα τα παιδιά έπρεπε να έχουν δείκτη νοημοσύνης μεγαλύτερο ή ίσο του 85, ενώ η ομάδα με υψηλή επικινδυνότητα για εμφάνιση Ε.Μ.Δ. έπρεπε να έχει επίδοση 1,5 τυπική απόκλιση κάτω από τον μέσο όρο σε μία ανεξάρτητη δοκιμασία αναγνωστικής αποκωδικοποίησης.  
Για την πρόβλεψη της σωστής κατηγοριοποίησης, χρησιμοποιήθηκε η λογαριθμική  ανάλυση παλινδρόμησης, με εξαρτημένη μεταβλητή την ομάδα Ε.Μ.Δ. και ανεξάρτητες μεταβλητές τις υποδοκιμασίες του Λογόμετρου® . Ο δείκτης Nagelkerke R² = 0.516 δείχνει ότι το μοντέλο εξηγεί το 51,6% της διακύμανσης στην κατηγοριοποίηση — ένδειξη ισχυρής διακριτικής ικανότητας. H κατηγοριοποίηση των παιδιών με Τυπική Ανάπτυξη έφτασε το 82,9% και των παιδιών με Ε.Μ.Δ. το 78% με τον γενικό μέσο όρο να είναι 81%.
Το Λογόμετρο® - Ε.Μ.Δ. αποδεικνύεται ένα αποτελεσματικό εργαλείο για την πρώιμη ανίχνευση των Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών, προσφέροντας:

  • Υψηλή προβλεπτική ακρίβεια
  • Στοχευμένες υποδοκιμασίες
  • Επιστημονικά τεκμηριωμένη αξιοπιστία

Αποτελεί πολύτιμο εργαλείο για λογοθεραπευτές, ειδικούς παιδαγωγούς, εκπαιδευτικούς, σχολικούς ψυχολόγους και ερευνητές, που επιδιώκουν έγκαιρη ανίχνευση και στοχευμένη παρέμβαση σε παιδιά με υψηλή επικινδυνότητα για εμφάνιση ειδικών μαθησιακών δυσκολιών.
Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα ψυχομετρικά του χαρακτηριστικά περιλαμβάνονται σε δημοσιευμένες μελέτες (Antoniou et al, 2022, Mouzaki et al, 2020,   Diamanti et al, 2017, etc.)

Ποιος μπορεί να χορηγήσει το Λογόμετρο® - Ε.Μ.Δ.

Το εργαλείο απευθύνεται σε ψυχολόγους, ειδικούς παιδαγωγούς, λογοθεραπευτές, κι εκπαιδευτικούς προσχολικής και σχολικής ηλικίας που με την κατάλληλη διαδικτυακή αυτοεκπαίδευση και πιστοποίηση θα μπορούν σύντομα και με ευκολία να το χορηγούν για να αξιολογούν τις γλωσσικές δεξιότητες παιδιών 5.5 έως 7 ετών.

Image
Παιδιά

Τι προσφέρει η χορήγηση του Λογόμετρου® - Ε.Μ.Δ.

Αξιολογεί τους τομείς της φωνολογικής και μορφολογικής επίγνωσης καθώς και του εκφραστικού λεξιλογίου.
Οι τομείς αυτοί αποτελούν σημαντικούς δείκτες πρόβλεψης για τον έγκαιρο και έγκυρο εντοπισμό των παιδιών με πιθανότητα εμφάνισης Αναπτυξιακής Γλωσσικής Διαταραχής.
Οι συγκεκριμένες δοκιμασίες που αναδείχθηκαν αξιολογούν:

  • τη φωνολογική επίγνωση σε επίπεδο συλλαβής (δοκιμασία απαλοιφής συλλαβής)
  • τη φωνολογική επίγνωση σε επίπεδο φωνήματος (δοκιμασία απαλοιφής φωνήματος)
  • τη λεξιλογική γνώση (δοκιμασία κατονομασίας εικόνων)
  • τη μορφολογική επίγνωση (δοκιμασία ψευδολέξεων - ρήματα)

Οι επιδόσεις των παιδιών σε μεταγλωσσικές δεξιότητες (φωνολογική και μορφολογική επίγνωση) αλλά και η λεξιλογική τους γνώση σε εκφραστικό αποτελούν σημαντικούς δείκτες πρόβλεψης για τον έγκαιρο και έγκυρο εντοπισμό παιδιών με Αναπτυξιακή Γλωσσική Διαταραχή. Στη συνέχεια, η έγκαιρη και έγκυρη παροχή παρέμβασης στα παιδιά με Α.Γ.Δ. τόσο σε ατομικό όσο και σε ομαδικό επίπεδο από τους επαγγελματίες αποτελεί τον πιο αποτελεσματικό τρόπο για την υποστήριξή των παιδιών με στόχο τόσο τη βελτίωση των γλωσσικών τους δεξιοτήτων όσο και τη μείωση της πιθανότητας εμφάνισης περαιτέρω δυσκολιών στις σχολικές επιδόσεις, στις κοινωνικές σχέσεις και στην ψυχολογική τους ευημερία.

Πλεονεκτήματα του Λογόμετρου® - Ε.Μ.Δ.

Σταθμισμένες ονομάζουμε τις δοκιμασίες (τεστ) που συγκρίνουν τις ατομικές επιδόσεις με την κατανομή των επιδόσεων ενός αντιπροσωπευτικού δείγματος από το γενικό πληθυσμό της ίδιας ηλικιακής ομάδας, το οποίο αποτελεί την ομάδα αναφοράς (δείγμα στάθμισης).

Δηλαδή, αντί να συγκρίνουμε την επίδοση ενός παιδιού (πχ. του Γιάννη) με την επίδοση του αδελφού του ή του συμμαθητή του μας δίνουν τη δυνατότητα να τη συγκρίνουμε με μια μεγαλύτερη ομάδα παιδιών της ίδιας ηλικίας με τη δική του, από ολόκληρη την επικράτεια. Κατ΄αυτόν τον τρόπο μπορούμε να βγάλουμε καλύτερα συμπεράσματα για την πρόοδό του και τις τυχόν ανάγκες του.

Περιγραφή του τεστ

Στον παρακάτω πίνακα παρουσιάζονται σύντομα οι δοκιμασίες καθώς και οι αντίστοιχες δεξιότητες που αυτές αξιολογούν.

Δοκιμασίες ΛΟΓΟΜΕΤΡΟΥ Ε.Μ.Δ.
Εκπαίδευση - Πιστοποίηση

Εκπαίδευση

Ο υποψήφιος αξιολογητής έχει πρόσβαση σε ασύγχρονο e-learning μάθημα το οποίο περιλαμβάνει αναλυτικά στοιχεία για θέματα όπως:

  • Περιγραφή των διαδικασιών στάθμισης και διασφάλισης ποιοτικών ψυχομετρικών χαρακτηριστικών.
  • Γενικές οδηγίες χρήσης της ψηφιακής εφαρμογής χορήγησης.
  • Γενικές οδηγίες χρήσης της ψηφιακής εφαρμογής διαχείρισης για βαθμολόγηση συγκεκριμένων δοκιμασιών κι εξαγωγή αποτελεσμάτων.
  • Ειδικές οδηγίες βαθμολόγησης δοκιμασιών παραγωγής λόγου (π.χ. αφηγήσεις, κτλ.) και εξάσκηση/πρακτικές εφαρμογές.
  • Διαμόρφωση του αναπτυξιακού προφίλ του παιδιού και σύνταξη ατομικής αναφοράς με βάση το αυτοματοποιημένο πρότυπο.
  • Ερμηνεία των αποτελεσμάτων.

Αφού μελετήσει το on-line εκπαιδευτικό υλικό έχει δικαίωμα ολοκλήρωσης της on-line δοκιμασίας πιστοποίησης. Η δοκιμασία αυτή περιλαμβάνει 35 τυχαία επιλεγμένες ερωτήσεις κλειστού τύπου (π.χ. πολλαπλών επιλογών) από τις οποίες πρέπει να απαντηθούν σωστά τουλάχιστον οι 27. Μόνο τότε κρίνεται επιτυχής η διαδικασία εκπαίδευσης, λαμβάνει σχετικό Πιστοποιητικό Αξιολογητή και μπορεί πλέον να χορηγήσει το τεστ.

Η συγκεκριμένη αυστηρη διαδικασία εκπαίδευσης απαιτείται καθώς το Λογόμετρο® Ε.Μ.Δ. - σε αντίθεση με άλλα ανιχνευτικά εργαλεία – είναι σταθμισμένο και συγκρίνει τις ατομικές επιδόσεις με την κατανομή των επιδόσεων ενός αντιπροσωπευτικού δείγματος από το γενικό πληθυσμό της ίδιας ηλικιακής ομάδας, το οποίο αποτελεί την ομάδα αναφοράς (δείγμα στάθμισης). Επειδή η ομοιομορφία είναι κρίσιμο στοιχείο στις σταθμισμένες δοκιμασίες, η σειρά των ερωτήσεων, οι οδηγίες, τα χρονικά όρια για κάθε απάντηση του μαθητή και ο τρόπος βαθμολόγησης είναι ίδια για όλους τους συμμετέχοντες.

Γι αυτό απαιτείται ειδική εκπαίδευση στον τρόπο χορήγησης των σταθμισμένων δοκιμασιών ώστε όλοι οι εξεταστές να γνωρίζουν και να τηρούν τις ίδιες ακριβώς συνθήκες.

Το κόστος της εκπαίδευσης στη χορήγηση του εργαλείου συμπεριλαμβάνεται στην 1η αγορά του εργαλείου.

Ποιοι είμαστε

Επιστημονική Ομάδα
Αγγελική Μουζάκη

Αγγελική Μουζάκη
Καθηγήτρια Μαθησιακών Δυσκολιών
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Πανεπιστήμιο Κρήτης

Ασημίνα Ράλλη

Ασημίνα Μ. Ράλλη
Καθηγήτρια Αναπτυξιακής Ψυχολογίας
Τμήμα Ψυχολογίας
Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Φαίη Αντωνίου

Φαίη Αντωνίου
Αν/τρια Καθηγήτρια Παιδαγωγικής Ψυχολογίας των Ατόμων με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες
Παιδαγωγικό Τμήμα Β'βάθμιας Εκπ/σης
Εθνικό & Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Υλοποίηση
InteLearn logo

H ομάδα της εταιρίας INTE*LEARN η οποία αποτελείται από προγραμματιστές, εκπαιδευτικούς σχεδιαστές, γραφίστες, ψηφιοποίησε το τεστ και το αυτόματο σύστημα βαθμολόγησης.
Παράλληλα, υλοποιεί τα e-learning μαθήματα και είναι υπεύθυνη για την οργάνωση των σεμιναρίων.

Συχνές ερωτήσεις

Σταθμισμένες ονομάζουμε τις δοκιμασίες (τεστ) που συγκρίνουν τις ατομικές επιδόσεις με την κατανομή των επιδόσεων ενός αντιπροσωπευτικού δείγματος από το γενικό πληθυσμό της ίδιας ηλικιακής ομάδας, το οποίο αποτελεί την ομάδα αναφοράς (δείγμα στάθμισης).

Δηλαδή, αντί να συγκρίνουμε την επίδοση ενός παιδιού (π.χ. του Γιάννη) με την επίδοση του αδελφού του ή του συμμαθητή του μας δίνουν τη δυνατότητα να τη συγκρίνουμε με μια μεγαλύτερη ομάδα παιδιών της ίδιας ηλικίας με τη δική του, από ολόκληρη την επικράτεια. Κατ΄αυτόν τον τρόπο μπορούμε να βγάλουμε καλύτερα συμπεράσματα για την πρόοδό του και τις τυχόν ανάγκες του.

Βιβλιογραφικές αναφορές

Το Λογόμετρο® σχεδιάστηκε από Έλληνες καθηγητές πανεπιστημίου για την ανίχνευση γλωσσικών δυσκολιών που αφορούν την ελληνική γλώσσα. Το θεωρητικό πλαίσιο στο οποίο βασίστηκε το Λογόμετρο® έχει παρουσιαστεί σε επιστημονικά συνέδρια και δημοσιεύσεις:

  • Faye Antoniou, Asimina M. Ralli, Angeliki Mouzaki, Vassiliki Diamanti and Sofia Papaioannou
    Logometro®: The psychometric properties of a norm-referenced digital battery for language assessment of Greek-speaking 4–7 years old children
    Frontiers in Psychology, 26 July 2022.
    Επιλέξτε εδώ για να δείτε τη δημοσίευση.
  • Angeliki Mouzaki, Elli Spyropoulou, Asimina Ralli, Faye Antoniou, Vassiliki Diamanti & Sophia Papaioannou
    The Dimensionality of Oral Language Ability: Evidence From Young Greek Children.
    Journal of Speech, Language, and Hearing Research, Volume 63, Issue 8, August 2020.
    Αν ενδιαφέρεστε για τη δημοσίευση αυτή, παρακαλώ στείλτε μας email στο info@logometro.gr
  • Diamanti, V., Benaki, A., Mouzaki, A., Ralli, A., Antoniou, F., Papaioannou, S. & Protopapas, A. Development of early morphological awareness in Greek: Epilinguistic vs. metalinguistic and inflectional vs. derivational awareness. Applied Psycholoinguistics vol. 39 (2018), 545–567.
    Αν ενδιαφέρεστε για τη δημοσίευση αυτή, παρακαλώ στείλτε μας email στο info@logometro.gr και θα σας το προωθήσουμε.
  • Diamanti, V., Mouzaki, A., Ralli, A., Antoniou, F., Papaioannou, S. & Protopapas, A. Preschool Phonological and Morphological Awareness As Longitudinal Predictors of Early Reading and Spelling Development in Greek. Frontiers in Psychology, vol.8, November 2017
    Επιλέξτε εδώ για να δείτε τη δημοσίευση.
  • Τσιούτρα, Ξ., Βωνιάτη, Λ., Παπαϊωάννου, Σ., Μουζάκη, Α., Αντωνίου, Φ., Ράλλη, Α., & Διαμαντή, Β. (2016). Διερεύνηση των πραγματολογικών δεξιοτήτων σε παιδιά τυπικής γλωσσικής ανάπτυξης ηλικίας 4-7 ετών στον ελληνικό πληθυσμό. Ανακοίνωση στο 2ο Πανελλήνιο Συνέδριο για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας, Λάρισα, 21-23 Οκτωβρίου 2016.
    Επιλέξτε εδώ για να δείτε τη δημοσίευση.
  • Κανέλλου, Μ., Κορβέση, Ε., Ράλλη, Α., Μουζάκη, Α., Αντωνίου, Φ. & Παπαϊωάννου, Σ. (2016). Οι αφηγηματικές δεξιότητες σε παιδιά προσχολικής & πρώτης σχολικής ηλικίας. Προσχολική και σχολική εκπαίδευση, 4, 35-67. doi: http://dx.doi.org/10.12681/ppej.207
  • Mouzaki, A., Ralli, A., Antoniou, F., Diamanti, V. & Papaioannou, S. (2016). The Foundation of Reading and Writing in a Transparent Orthography: Language development and early literacy skills. 5th All European Dyslexia Conference, 21-23 September, Modena, Italy.
  • Vassiliu, C., Chrisikopoulou, M, Korvesi, E. Kanellou, M., Argyroudi, M., Mouzaki, A., Antoniou, F., Ralli, A., Diamanti, V., Papaioannou, S. (2016). Oral language development: contribution of component skills. 5th All European Dyslexia Conference, 22-24 September, Modena, Italy.
  • Diamanti, V., Mouzaki, A., Ralli, A.M., Antoniou, F., Papaioannou, S., (2016). Preschool phonological and morphological awareness as longitudinal predictors of early reading and spelling development in Greek. Society for the Scientific Study of Reading, 2013-2016 July, Porto, Portugal.
  • Μουζάκη Α., Ράλλη, Α.Μ., Αντωνίου Φ., Διαμαντή Β., Παπαϊωάννου Σ.(2016). Ανάπτυξη του προφορικού λόγου στην προσχολική ηλικία: Διαχρονικά δεδομένα από μια νέα συστοιχία δοκιμασιών. Ανακοίνωση στο 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο Γνωστικής Ψυχολογίας, 14 έως τις 16 Απριλίου, Αθήνα.
  • Μουζάκη, Α. Ράλλη, Α.Μ. Αντωνίου, Φ., Διαμαντή, Β., Παπαϊωάννου, Σ. (2016). Αξιολόγηση της γλωσσικής ανάπτυξης στην προσχολική ηλικία για την έγκαιρη ανίχνευση γλωσσικών και μαθησιακών διαταραχών. Ανακοίνωση στο Συμπόσιο «Κριτήριο της Απόκλισης ή Ανταπόκριση στη Διδασκαλία; Ο ρόλος των σταθμισμένων εργαλείων στην ανίχνευση των Μαθησιακών Δυσκολιών στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία», στο πλαίσιο του 3ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Γνωσιακών Συμπεριφοριστικών προσεγγίσεων σε παιδιά και εφήβους, 1-3 Απριλίου, Αθήνα.
  • Παπαϊωάννου, Σ., Μουζάκη, Α., Αντωνίου, Φ., Ράλλη, Α., Διαμαντή, Β., & Κουκιά-Κουτελάκη Φ. (2015). "Λογόμετρο": Μια καινοτόμος ψηφιακή εφαρμογή για την εκτίμηση της γλωσσικής ανάπτυξης στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία, Ανακοίνωση στο 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας, Λάρισα, 23-25 Οκτωβρίου 2015.
    Επιλέξτε εδώ για να δείτε τη δημοσίευση.
  • Ράλλη, Α.Μ., Μουζάκη, Α. Αντωνίου, Φ., Διαμαντή, Φ., Διαμαντή, Β., Παπαιωάννου, Σ. (2015). Εκτίμηση των γλωσσικών δεξιοτήτων παιδιών προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας: Δημιουργία και Στάθμιση μιας νέας ψηφιακής εφαρμογής. Ανακοίνωση στο Ε’ Πανελλήνιο Επιστημονικό Συνέδριο Προσχολικής αγωγής, Ελληνική Επιστημονική Εταιρεία Προσχολικής Αγωγής, 5-6 Δεκεμβρίου 2015, Αμφιθέατρο Υπουργείου Υγείας, Αθήνα.
  • Μουζάκη, Α., Ράλλη, Α.Μ., Αντωνίου, Φ. (2015). Οργάνωση Συμποσίου με τίτλο: «Εκτίμηση της γλωσσικής ανάπτυξης στην προσχολική ηλικία: παρουσίαση δεδομένων από μια νέα συστοιχία δοκιμασιών» στο πλαίσιο του 1ου Πανελληνίου Συνεδρίου Σχολικής Ψυχολογίας, 19-22 Νοεμβρίου, Φιλοσοφική Σχολή, Πανεπιστημιόπολη, Αθήνα.
  • Αντωνίου, Φ., Μουζάκη, Α., Ράλλη, Α.Μ., Διαμαντή, Β., Παπαϊωάννου, Σ.(2015). Εκτίμηση της γλωσσικής ανάπτυξης στην προσχολική ηλικία για την έγκαιρη ανίχνευση γλωσσικών και μαθησιακών διαταραχών: Διερεύνηση εφαρμογής της στο πλαίσιο του μοντέλου «Ανταπόκρισης στην παρέμβαση». Ανακοίνωση στο 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο Σχολικής Ψυχολογίας, 19-22 Νοεμβρίου, Φιλοσοφική Σχολή, Πανεπιστημιόπολη, Αθήνα.
  • Διαμαντή, Β., Μουζάκη, Α., Ράλλη, Α.Μ., Αντωνίου, Φ., Παπαιωάννου, Σ.(2015). Ανάπτυξη φωνολογικών και μορφολογικών δεξιοτήτων στην προσχολική ηλικία και ορθογραφία. Ανακοίνωση στο 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο Σχολικής Ψυχολογίας, 19-22 Νοεμβρίου, Φιλοσοφική Σχολή, Πανεπιστημιόπολη, Αθήνα.
  • Μουζάκη, Α., Καρκανιά, Β., Βασιλείου, Χ., Παπαιώαννου, Σ., Ράλλη, Α.Μ. (2015). Ανάπτυξη του αφηγηματικού λόγου στην προσχολική ηλικία. Ανακοίνωση στο 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο Σχολικής Ψυχολογίας, 19-22 Νοεμβρίου, Φιλοσοφική Σχολή, Πανεπιστημιόπολη, Αθήνα.
  • Ράλλη, Α.Μ., Κανέλου, Μ., Κορβέση, Ε., Αντωνίου, Φ., Μουζάκη, Α., Διαμαντή, Β. (2015). Η συμβολή των γλωσσικών δεξιοτήτων στην παραγωγή αφηγηματικού λόγου. Ανακοίνωση στο 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο Σχολικής Ψυχολογίας, 19-22 Νοεμβρίου, Φιλοσοφική Σχολή, Πανεπιστημιόπολη, Αθήνα.
  • Παπαϊωάννου, Σ., Κουτελάκη, Φ., Αντωνίου, Φ., Βατσινά, Ι., Μουζάκη, Α. Ράλλη, Α.Μ. (2015). Ανάπτυξη πραγματολογικής επάρκειας στην προσχολική ηλικία: Η συμβολή της κατανόησης του προφορικού λόγου και αφηγηματικών δεξιοτήτων. Ανακοίνωση στο 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο Σχολικής Ψυχολογίας, 19-22 Νοεμβρίου, Φιλοσοφική Σχολή, Πανεπιστημιόπολη, Αθήνα.
  • Παπαϊωάννου, Σ., Κατσαβριά, Β., Παπαγεωργίου, Β., Μουζάκη, Α., Αντωνίου, Φ., Ράλλη, Α.Μ. & Διαμαντή Β., (2015). Η σχέση της βραχύχρονης μνήμης και της ακουστικής κατανόησης στην προσχολική ηλικία. 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Ψυχολογικής Εταιρείας Βορείου Ελλάδος, ΨΕΒΕ, Ψυχολογία και Εκπαίδευση: Σύγχρονοι Προσανατολισμοί και Εφαρμογές, 9-11 Οκτωβρίου 2015, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων.
  • Antoniou F., Mouzaki, A. Ralli, A.M., Diamanti, S., Papaioannou, S. (2015). Development and validation of a new measure to assess early language and literacy. Ανακοίνωσηστο 3rd International Symposium, of New Issues in Teacher Education, September, 11-13, University of Thessaly.
  • Mouzaki, A., Ralli, A.M., Antoniou, F., Diamanti, V. & Papaioannou, S (2015). Standardization of a new battery for the assessment of language development in preschool and first grade children. Ανακοίνωση στο Συνέδριο Child Language Committee Consortium του International Association of Logopedics and Phoniatrics, June 26th & June 27th 2015 Thessaloniki
  • Διαμαντή, Β., Μουζάκη, Α., Ράλλη, Α. Μ., Αντωνίου, Φ., Παπαιωάννου, Σ. (2015) Η σχέση της μορφολογικής επίγνωσης με τις γλωσσικές δεξιότητες του λεξιλογίου και του αφηγηματικού λόγου στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία. Ανακοίνωση στο 15ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ψυχολογικής Έρευνας της ΕΛΨΕ, 27-31/5/2015 Πανεπιστήμιο Κύπρου.
  • Μουζάκη, Α., Ράλλη, Α.Μ, Αντωνίου, Φ. Διαμαντή, Β. Παπαιωάννου, Σ. (2015). Εκτίμηση της γλωσσικής ανάπτυξης στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία: Δεδομένα στάθμισης μιας νέας συστοιχίας γλωσσικών δοκιμασιών. Ανακοίνωση στο 15ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ψυχολογικής Έρευνας της ΕΛΨΕ, 27-31/5/2015, Πανεπιστήμιο Κύπρου.
  • Κανέλλου, Μ. Κορβέση, Ε. Ράλλη, Α.Μ. Μουζάκη, Α., Αντωνίου, Φ. Διαμαντή, Β., Παπαϊωάννου, Σ. (2015). Οι αφηγηματικές δεξιότητες σε παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας Ανακοίνωση στο 6ο Διεθνές Συνέδριο για το Γραμματισμό. 22-24 Μαίου 2015, Πανεπιστήμιο Κρήτης.
  • Αντωνίου, Φ. Μουζάκη Α. Ράλλη Α.Μ. Διαμαντή Β & Παπαϊωάννου Σ. (2015). Μια καινοτομική τεχνολογική εφαρμογή γλωσσικής αξιολόγησης με στόχο την ανίχνευση δυσκολιών μάθησης στο γραπτό λόγο: Παρουσίαση της εφαρμογής. Ανακοίνωση στη Διημερίδα με θέμα: Τεχνολογίες Αιχμής στην Εκπαιδευτική Πράξη. Εκπαιδευτήρια Σ. Αυγουλέα-Λιναρδάτου, 7-8 Μαρτίου 2015.
  • Ράλλη, Α.Μ. & Μουζάκη Α. (2014) Διοργάνωση Συμποσίου με τίτλο: «Εκτίμηση της γλωσσικής ανάπτυξης στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία: Πιλοτικά δεδομένα μιας νέας συστοιχίας δοκιμασιών» στα πλαίσια του 4ου Πανελληνίου Συνεδρίου Εξελικτικής Ψυχολογίας, 8-11 Μαΐου 2014, Πανεπιστημιούπολη, Ρέθυμνο, Κρήτη.
  • Καραγιαννοπούλου, Δ., Ράλλη, Α.& Μουζάκη, Α. (2014). Ανάπτυξη του λεξιλογίου στην παιδική ηλικία. Ανακοίνωση στο 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο Εξελικτικής Ψυχολογίας, 8-11 Μαΐου 2014, Πανεπιστημιούπολη, Ρέθυμνο, Κρήτη.
  • Γάκη, Ε., Σφυράκη, Κ., Σφακιανάκη, Π., Φουκαράκη, Χ. & Μουζάκη, Α.(2014). Ανάπτυξη του αφηγηματικού λόγου. Ανακοίνωση στο 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο Εξελικτικής Ψυχολογίας, 8-11 Μαΐου 2014, Πανεπιστημιούπολη, Ρέθυμνο, Κρήτη.
  • Διαμαντή, Β. Ανάπτυξη της μορφολογικής επίγνωσης στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία. (2014). Ανακοίνωση στο 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο Εξελικτικής Ψυχολογίας, 8-11 Μαΐου 2014, Πανεπιστημιούπολη, Ρέθυμνο, Κρήτη.
  • Παπαϊωάννου, Σ., Φιοράκη, Μ., Βατσινά, Ι., Σανταμούρη, Ε., Αντωνίου, Φ. & Μουζάκη, Α. (2014). Πραγματολογική επάρκεια στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία. Ανακοίνωση στο 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο Εξελικτικής Ψυχολογίας, 8-11 Μαΐου 2014, Πανεπιστημιούπολη, Ρέθυμνο, Κρήτη.
  • Βατσινά, Ι., Παπαϊωάννου, Σ., & Μουζάκη, Α. (2014). Γονεική εκτίμηση γλωσσικών & γνωστικών λειτουργιών στην προσχολική ηλικία. Ανακοίνωση στο 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο Εξελικτικής Ψυχολογίας, 8-11 Μαΐου 2014, Πανεπιστημιούπολη, Ρέθυμνο, Κρήτη.

Το ΛΟΓΟΜΕΤΡΟ® Α.Γ.Δ. φιλοξενείται, προς το παρόν, στον δικό του διαδικτυακό τόπο.

Το Καλάθι Μου

Login